Morsowanie jako nowy trend 2021 roku.

Co robić zimą? MORSOWAĆ. Latem kiedy jesteśmy nad morzem często słyszymy jak plażowicze są niezadowoleni z powodu zimnej wody, natomiast gdy jest zima, cieszą się kiedy temperatura wody jest jak najniższa. Wiele młodych ludzi zapomina lub nie wie dlaczego z uśmiechem na twarzy wchodzi do lodowatej, często oblodzonej wody. Jakie można wynieść korzyści z morsowania? Co się dzieje z naszym organizmem podczas morsowania?

Jest to nie tylko hartowanie swojego organizmu, ale również bardzo dobrze wpływa na naszą odporność, poprawia nasz metabolizm, dzięki czemu mamy lepsze ukrwienie skóry co wiąże się z redukcją cellulitu.
Nie licząc tych estetycznych korzyści wynikających z tego trendu, nie zapominajmy o najważniejszych powodach morsowania. Wchodząc do tej lodowatej wody świadomie lub nie, poprawiamy nasz wydolnościowy układ sercowo-naczyniowy.

Jak należy się przygotować do morsowania?


Strój kąpielowy jest chyba oczywistym niezbędnikiem, następnie najlepiej zakupić sobie buty do pływania. “Stare morsy” mogą powiedzieć że to bzdura, jednak nigdy nie jesteśmy w stanie przewidzieć czy na dnie nie ma np. jakiegoś odłamka szkła, dlatego bezpieczniej będzie je mieć. Kolejnym krokiem jest czapka i rękawiczki.

Przed wejściem do wody.


Najlepiej jest iść w towarzystwie, aby nie zdarzył się przy tym jakiś wypadek.
Przed rozpoczęciem morsowania należy przeprowadzić sobie własną rozgrzewkę. Należy jednak pamiętać, że trzeba się tylko i wyłącznie rozgrzać! Nie wolno się spocić. Ktoś może zapytać dlaczego? Ponieważ ta czynność ma nam pomóc zdrowotnie, a nie zaszkodzić. Kiedy jesteśmy spoceni, wchodzimy i wychodzimy z wody, przeziębienie czy zapalenie płuc może być nieuniknione. Najlepiej zacząć od krótkiej przebieżki w ubraniu, następnie dokończyć ją w samym stroju.

Jak najłatwiej wchodzić do wody?


Najłatwiej wchodzi się “na pewniaka”, nie ma co się zatrzymywać. Nie trzeba za pierwszym razem wchodzić do wody po samą szyję, a można stopniowo. Z każdym kolejnym morsowaniem można zwiększać głębokość na jaką wchodzimy.

Ile wytrzymać w wodzie?


Jak na pierwszy raz nie należy “kozaczyć” i siedzieć jak najdłużej. Mówią, że na pierwszy raz 3 minuty są wystarczające. Jednak każdy powinien sam czuć kiedy wystarczy. Czasem jest to dłuższy czas, czasem jest on krótszy.

Co robić po wyjściu z wody?


Jest to zależne od tego czy chcemy ponownie wejść do wody czy też nie. Jeśli decydujemy się na ponowne wejście do wody należy pamiętać o ponownej rozgrzewce. Nie wolno stać w miejscu i nic nie robić. Po kolejnej rozgrzewce ponownie wejść do wody. Jeżeli nie, należy zaraz po wyjściu z wody wytrzeć się ręcznikiem i ubrać w ciepłe ubranie. Nie panikować z powodu czerwoności ciała. Jest to znak, że nasza krew poprawiła krążenie. Po morsowaniu może się zdarzyć że będzie nam drętwieć ciało, będzie się odczuwało dreszcze czy nawet możemy mieć wrażenie, że nasza skóra jest cała mokra. Jest to jak najbardziej normalne zjawisko.
Najczęściej osoby które po pierwszym razie nie zrezygnują z morsowania, zostaną morsami na lata.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *